maanantai 29. lokakuuta 2018

Raitahuivi


Kuten jo aikaisemmin mainitsin, hankin vastikään itselleni uudet silmälasit. Kauan olin näistä haaveillut, konjakinvärisistä muovikehyksistä. No, siitähän se idea sitten lähti uuteen huiviin! Olin aikaisemmin hankkinut vyyhdillisen Madelinetoshin Glaced Pecan-väristä lankaa, mutta totesin sen olevan liian keltaista silmälasien kaveriksi. Sain päähäni tehdä pienen värjäyskokeilun. Otin parin gramman verran lankaa ja laitoin sen keittymään oranssin karamelliväritipan kanssa. Ja heti eka yritys onnistui nappiin, väri sopi täydellisesti laseihin! Värjäsin sitten hieman isomman määrän, jotta sain riittävästi huiviin. Langasta tuli oikeastaan niin herkullista, että loppuvyyhti taitaa kokea saman kohtalon.


Minulla oli entuudestaan harmaata ja nöttönen mustaa Madelinetoshia, ja etsin malliksi aivan yksinkertaisen kolmiohuivin. Kun aloitin mustalla ja harmaalla, tuntui huivi varsin maskuliiniselta. Pelkäsin huivin jäävän liian pieneksi, joten loppuun jatkoin vielä luonnonvalkoisella Malabrigo sock-langalla. Loppuosa pehmensi vaikutelmaa selvästi ja loppuun tein vielä pykäläreunan, ajatuksena viimeistellympi ilme. 

Minkäs sille mahtaa, että ei oikeen pitsihuiveja osaa käyttää? Tällainen graafinen, vähäeleinen vaan on enemmän mun juttu. Itse asiassa puolet Glaced Pecan vyyhdistä on vielä kudottuna puolivalmiiseen A girls best friend-huiviin, jonka keskeytin kun totesin, että ei vaan oo mun juttu. Voisin kuvitella tekeväni kyseisen huivin yksivärisenä, esim. harmaasta langasta, talvitakkini kaveriksi. Ehkä sit sellainen?

Keskimmäisessä kuvassa lanka loistaa auringossa niin, että näyttää lähes oranssilta. Tämä on kuitenkin selvästi ruskea mielestäni, parhaiten näkyy varmaankin ensimmäisessä kuvassa. Ja kuten alimmasta kuvasta näkyy, sopii tuo lanka aika mahtavasti mun laseihin! Olen tyytyväinen. Ja harkitsen jo uusia värjäyskokeiluita...


Malli: kolmiohuivi (nimeä en nyt just muista)
Lanka: Musta ja harmaa Madelinetosh tosh sock ja ruskea Twist Light, valkoinen Malabrigo sock
Menekki: Kokonaisuudessaan 179g, värejä en punninnut erikseen
Ostopaikka: Snurre
Puikot: 4mm koivuiset KnitPron pyöröpuikot

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti